"DJ SoSo The Secret Music Corner for my gorgeous Avril"



That's a rock day, a fabulous and fantastic one, presented by my dear Avril Lavigne. I'd like to share another rock song to you guys, that's "零時起哄" from Mr. When I checked it out on Youtube, I was surprised that there are more people disliked the music. But I sincerely chose this one, a nice song. The feeling is suitable for a concert.

Proverbs
19:1  Better is the poor that walketh in his integrity, than he that is perverse in his lips, and is a fool.
19:20  Hear counsel, and receive instruction, that thou mayest be wise in thy latter end.
20:9  Who can say, I have made my heart clean, I am pure from my sin?

                                            ------------------------------------

(I'd like to write an entry in English indeed, but it is obvious that I can express my true feeling using Cantonese, haha.)

7/5/11 晴

記得艱苦既三月編好四月至五月頭既週末節目,當中最期待既係就係呢個重頭戲,Avril Lavigne Live in HK The Black Star Tour 2011.

其實除左演唱會,我真係好想去機場一趟,上一次去已經係零一或零二年既事,事隔多年,再次踏上E41巴士,經過青馬大橋,東涌纜車,一號客運大樓,去到總站亞洲國際博覽館.真正踏足赤鱲角,感覺真點荒蕪,好空曠,好好天氣.隔離係不同既貨艙,飛機跟我只係一街一欄之隔,對於一個從未乘坐飛機既人,感覺係既接近又遙遠.

五點幾入到博覽館,周圍環境令我好興奮,呢度好大好靚好先進,最緊要係有平面圖,連機場及東薈城名店倉既shopping guides都有,正豆.一場黎到梗係視察場地,搵定入場地點.洗手間不求外觀,純粹白色外牆,但功能良好,有抹手巾提供,算係咁.

好快行完博覽館,走去搭機場快線,竟見到一大批fans反方向走過黎,駛唔駛咁早呀大佬?可能佢地係提早黎接avril到場.咁大個仔第一次搭機鐵,完全無諗過機鐵係咁既款,但係我仲未睇清楚車廂情形,列車已到機場站.「嘩,個指示牌好大呀!」進入機場,望到頭頂既第一個反應.機場會有咩睇其實無人唔知,但我確實好似大鄉里出城,東張西望,反而驚被周圍保安警察懷疑.我實在無預計到機場有咁多警衛,雖然光明正大,但都有點擔心,我又唔係黎搭飛機,仲咩響呢度敏感地帶遊蕩?尤其當我發現原來我既活動範圍好細,又唔識搵路上落樓層,不斷兜圈時,我好迷惘,仲有一個幾鐘,究竟應該去邊好呢?我拎出機場地圖邊行邊睇,盡量清晰表現出自己既來意.哈哈,依家諗返都幾搞笑.

六點半,最後都忍唔住,去大快活hea食燒味飯,研究新智能電話既wi-fi上網功能.三十幾蚊一兜飯,唔太貴.七點二,搭返機鐵去博覽館,依家先係重點.一大群人前往arena,會場外人山人海好熱鬧,紀念品部賣既都係貴價tee,無興趣...令我驚喜既係大會安排左小食部俾觀眾買野食入場睇show.有三文治熱狗果D小食,最正係有爆谷同啤酒,果然係外國show文化,難得大會如此慷慨俾人入場飲食,又唔怕整污糟地方,呢點值得欣賞.

入到場搵到自己個單丁靚位,我到依家都好proud自己從快達票server搵到呢個380蚊抵位,正面觀看舞台,而且同580蚊飛只係一條窄樓梯之隔,嘩,問你服未.門票寫8點,7點50分到場,要到8點40分等齊人先開show. (待續)




















arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 kmsheng 的頭像
    kmsheng

    The road to success is always under construction.

    kmsheng 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()